joi, 29 ianuarie 2015

Instalatiile gpl auto, mai putin daunatoare pentru mediu?

            Daca este sa vorbim de normele euro, acestea se refera la anumiti parametri care trebuie atinsi de motoare, astfel incat sa existe un echilibru intre performantele masinii si un nivel decent al noxelor emise in aer. Motoarele care au un numar mai mare euro, polueaza mediul intr-o cantitate mai mica decat cele cu un motor mai invechit. Aerul tot este poluat, indiferent ca vorbim de o dacie care nu are euro sau de un taureg cu un motor de3.0 tdi. Este adevarat ca in cazul folosirii celei de-a doua masini mediul este poluat mai putin, dar noi suntem interesati ca aerul pe care il inspiram sa nu fie deloc poluat, nu cu cat este el deteriorat.
            Daca cineva are pe masina un motor cu euro de 4-5, nu cred ca se va gandi sa opreasca motorul, pe cand unul cu un motor de 1-2 sigur va face acest lucru. Motoarele pe motorina sunt mai potrivite pentru distantele lungi, deoarece au un consum mai redus de carburant, ceea ce duce la si o autonomie mai mare a motorului.  Insa este o solutie si mai buna daca folosim instalatii gpl auto, pentru ca acesta arde mai curat, si in acest fel gradul de poluare este mai mic fata de motoarele pe motorina sau benzina.  Nu mai zic de miros, cine a lasat un motor pe motorina pornit o perioada mai lunga stie despre ce vorbesc. In concluzie, eu sunt de parare ca motoarele cu gaz petrol lichefiat, au un grad mai redus de poluare decat cel al unor motoare diesel cu oricat de mare este numarul euro.